Adresas:

Telefonas:

Faksas:

El. paštas:

Tinklalapis:

Nemuno g.24, LT-93278 Klaipėda

(8 46) 496 201 , (8 46) 496 301

(8 46) 496 230

smelte@smelte.lt

www.smelte.lt

 

 

     Pietinėje Klaipėdos miesto dalyje įsikūrusi laivų krova užsiimanti akcinė bendrovė "Klaipėdos Smeltė" užima senas tradicijas uostamiestyje turėjusio Klaipėdos jūrų žvejybos uosto teritoriją.

 

     Tai - seniausiai veikianti Klaipėdos uosto dalis. Jūrų žvejybos uostas buvo įkurtas iš karto karui pasibaigus - 1945 metų liepą. Čia buvo vienos iš didžiausių Sovietų sąjungos žvejybos laivyno bazė. Po Lietuvos Nepriklausomybės atgavimo žlugus valstybiniam jūrų žvejybos susivienijimui "Jūra", mūsų valstybė prarado žvejybinius laivus, o didžiulis žvejybos uostas liko be darbo.

 

     Merdėjančiam uostui išgyventi padėjo pradėta vystyti laivų krova. Ilgainiui buvusio žvejybos uosto vietoje susikūrė laivų krovos bendrovė "Klaipėdos Smeltė", kuri 1998 metų rugsėjį tapo privačia kompanija. Jau trečius metus "Klaipėdos Smeltė" yra tarptautinį konteinerių terminalų tinklą valdančios "Terminal Investment Limited" kompanijos, su būstine Olandijoje, (TIL) dalis. Iš viso TIL priklauso 27 konteinerių terminalai įvairiuose pasaulio kontinentuose.

 

     "Terminal Investment Limited" glaudžiai bendradarbiauja su pasaulyje antra pagal dydį konteinerius gabenančia laivybos kompanija "Mediterranean Shipping Company". Šios laivybos kompanijos sprendimas į "Klaipėdos Smeltę" nukreipti pirmuosius konteinerių srautus Lietuvos įmonei leido pasiekti rekordinę mėnesio krovą. Šiemet per kovo mėnesį "Klaipėdos Smeltė" perkrovė beveik 18,5 tūkstančių sąlyginių konteinerių vienetų (TEU). Pagal vieno mėnesio rezultatus įmonė pirmą kartą perkrovė daugiau nei pusę visų Klaipėdos uoste krautų jūrinių konteinerių.

 

     Šiandien viena iš didžiausių Baltijos jūros krovos bendrovių "Klaipėdos Smeltė" krauna ir sandėliuoja konteinerius, negabaritinius ir sunkiasvorius krovinius, šaldytos mėsos ir žuvies produkciją bei kitus krovinius. Daugiau nei 30 hektarų ploto užimančios ir daugiau nei dešimt giliavandenių 1,7 kilometro bendro ilgio krantinių valdančios įmonės pajėgumai leidžia perkrauti virš 3,5 milijonų tonų krovinių per metus.

 

Konteinerių terminalas

 

     Laivų krovos akcinės bendrovės "Klaipėdos Smeltė" konteinerių terminalas savo veiklą pradėjo 2006 metais liepą. Pirmasis konteinerinis laivas buvo priimtas tų pačių metų vasaros pabaigoje.

 

     Nuo to laiko perkraunamų konteinerių kiekis sparčiai auga. Pavyzdžiui, 2007 metais buvo perkrauta 38 tūkst. TEU, o po trijų metų - 115 tūkst. TEU. Šiuo metu konteinerių terminalas pajėgus perkrauti daugiau kaip 200 tūkst. TEU per metus. Terminale esančiose sandėliavimo aikštelėse telpa 10 tūkst. TEU.

 

     Konteinerių terminalui priklauso 8 krantinės, kurių bendras ilgis - 554 metrai, o akvatorijos gylis prie jų siekia 12,5 metro. Tai leidžia priimti iki 11,5 metro grimzlę turinčius laivus, kurių leistinas ilgis iki 294 m.

 

     2011 metų kovo 1 dieną prie terminalo krantinių buvo prišvartuotas rekordinio dydžio net 5500 TEU galintis gabenti okeaninis konteinervežis "MSC Fortunate", kurio ilgis - 275 metrai, plotis - 40 metrų. Šiuo laivu į Klaipėdą iš Antverpeno (Belgija) ir Bremenhafeno (Vokietija) uostų buvo atgabenta ir iškrauta daugiau nei 1000 TEU.

 

     Siekiant aptarnauti okeaninio dydžio laivus, pernai vasaros pabaigoje įmonė įsigijo 11 mln. litų kainavusį uosto kraną "Liebherr LHM 500", galintį aptarnauti laivus, kurių plotis siekia 40 metrų - 16 konteinerių eilių.

 

     Iš viso terminalas turi tris konteinerinius kranus, kurių keliamoji galia siekia po 104 tonas. Konteineriai aikštelėje kraunami šešiais krautuvais "Linde" ir "Ferrari". Terminale konteineriai pervežami 4 vilkikais "Terberg".

 

     Netolimoje ateityje "Klaipėdos Smeltė" ruošiasi priimti dar didesnius iki 7500 TEU gabenančius laivus. Jų krovai šiemet planuojama užsakyti tris "Ship-to-Shore" tipo konteinerinius kranus, kurių bendra vertė virš 80 mln. litų. Tokių kranų gamyba užtrunka 16 - 18 mėnesių. Juos kitais metais planuojama montuoti ant naujai statomų 7 giliavandenių krantinių, prie kurių gylis sieks 14 - 14,5 metro.

 

     Įgyvendinus kompanijos plėtros programą konteinerių terminalo pajėgumas padidės daugiau nei tris kartus ir sieks 1 mln. TEU per metus.

 

Šaldytų produktų terminalas

 

     "Klaipėdos Smeltė" yra ilgiausią šaldytų krovos ir sandėliavimo patirtį Klaipėdos uoste turinti kompanija. Pirmieji laivai su šaldyta žuvimi čia buvo iškrauti prieš daugiau nei 40 metų.

 

     Nuo 2007 metų rudens įmonėje pradėjo veikti modernus šaldytų produktų terminalas, kuriame per metus perkraunama apie 140 tūkst. tonų šaldytos produkcijos. Šaldytuvas vienu metu gali talpinti apie 25 tūkst. tonų šaldytos mėsos, žuvies, jūros gėrybių ir kitų šaldytų prekių.

 

     Terminalas valdo dvi krantines, kurių ilgis 270 metrų. Vienu metu galima aptarnauti du laivus, kurių grimzlė siekia iki 9,5 metro. Kroviniai kraunami 4 portalinių kranų pagalba, kurių keliamoji galia - po 6 tonas.

 

     Šaldyti kroviniai sandėliuojami ir senąjame 6,5 tūkst. tonų talpos šaldytuve.

 

Kitų krovinių krova

 

     "Klaipėdos Smeltė" kasmet perkrauna apie 1 mln. tonų kitų generalinių krovinių: metalo laužo, medienos, grūdų, skaldos, žvyro ir kt.

 

     "Klaipėdos Smeltė" kasmet iškrauna apie 20 laivų, kurie į Klaipėdos uostą atgabena vėjo jėgaines, autoklavus, reaktorius, turbinas bei kitus negabaritinius ir sunkiasvorius įrengimus. Vienu metu naudojant du mobiliuosius uosto kranus galima perkrauti iki 200 tonų sveriančius vienetinius krovinius.

 

Skaičiai ir faktai:

 

Bendra bendrovės krovinių apyvarta praėjusiais metais siekė 2,4 mln. tonų.

Per 2010 metus perkrauta 115 tūkst. TEU.

Daugiausiai į vieną laivą buvo perkrauta 2288 konteineriai (3283 sąlyginiai konteinerių vienetai TEU)

 

Didžiausias per mėnesį perkrautų krovinių kiekis - 165 340 tonų (2003 m. balandis).

Daugiausiai į vieną laivą buvo pakrauta 42,5 tūkst. tonų krovinių.

 

Sunkiausias vienetinis krovinys - dvi Baltarusijos elektros jėgainei skirtos dujų turbinos, kurios svėrė po 148 tonas.

 

Ilgiausias vienetinis krovinys - 49,5 m. ilgio vėjų jėgainės mentės.

 

Įsimintiniausias krovos epizodas - 30,5 m. ilgio ir 47 tonų svorio pramoginio laivo iškėlimas iš vandens ir pakrovimas ant baržos.

 

Laivų krovos akcinėje bendrovėje "Klaipėdos Smeltė" dirba 300 žmonių.

 

 

 

 

 

 

 

J. Janonio g. 24, LT-92251, Klaipėda

Įm.k. 240329870

PVM kodas LT 403298716

Tel.:

Faksas:

El. p.:

(8 46) 499 799

(8 46) 499 777

info@port.lt